Timetable > 19.11.2020 > Spodbudno učno okolje za nadarjene otroke in učence I.

Parallel sessions I.

Spodbudno učno okolje za nadarjene otroke in učence I.
Slovene

Thu 19.11.2020 12:00-14:30
Lecture hall: Room D
Chair: Aleksandra Kambič
  • Nadarjen otrok v spodbudnem okolju
    Paper
    Practice
    Slovene
    Presenter(s): Aleksandra Kambič
    Povzetek: V prispevku je kratko opisana študija primera potencialno nadarjenega otroka v prvih razredih ene izmed Slovenskih osnovnih šol (Kambič, 2018). V preteklih štirih letih smo izvedli študijo primera (še vedno poteka) potencialno nadarjenega otroka, ki je trenutno v 4. razredu OŠ. Po pozitivnem in spodbudnem delu z njim v vrtcu, se je stanje v šoli močno poslabšalo in ogroženo je bilo tako čustveno, kot psihično stanje otroka. Po dveh psihično izredno napornih letih v šoli, je otrok v preteklem šolskem letu zacvetel ob novi učiteljici. Poraja se vprašanje o usposobljenosti vzgojno-izobraževalnih delavcev za delo z nadarjenimi učenci. Povsem razumno bi bilo, da bi bili vzgojitelji in učitelji oboroženi z znanji o značilnostih nadarjenih otrok, prav tako pa o načinih dela z njimi. Pričakuje se, da bodo o tem poučili tudi starše (Kambič, 2018).


    Abstract: The article shortly describes the case study of a potentially talented child in the first grades of one of Slovenian elementary schools (Kambič, 2018). In the past four years, a case study (which is still ongoing) of a potentially talented child who currently attends 4th grade of the elementary school has been carried out. After the positive and encouraging work with him in the kindergarten, the situation got significantly worse in school, jeopardising the emotional as well as the mental well-being of the child. After two mentally extremely demanding years in school, the child blossomed in the past year with a new teacher. The question on the qualification of education workers for working with talented children arises. It would be completely reasonable, if the kindergarten teachers and teachers in the primary education possessed the knowledge on the characteristics of talented children and means of working with them. It is also expected that they advise the parents on the topic as well (Kambič, 2018).
  • Delo z nadarjenimi učenci – ustvarjalnice
    Paper
    Scientific
    Slovene
    Presenter(s): Barbara Zalokar
    Obdobje otroštva in mladostništva je zelo občutljivo in hkrati pomembno za razvijanje otrokove ustvarjalnosti. V tem obdobju se oblikuje osnova za kasnejše odnose do ljudi, do sveta. Nadarjeni učenci poleg običajnih učnih programov za razvijanje svojih potencialov potrebujejo tudi prilagojene aktivnosti. Nihče od nadarjenih učencev nima vseh značilnosti, kljub vsemu pa zanje običajno velja, da se zlahka in hitro učijo, so vztrajni, veliko sprašujejo in so izredno vedoželjni. Imajo smisel za humor in so odprti za nove ideje. V Osnovni šoli Gorje od samega začeta izvajanja koncepta odkrivanje in delo z nadarjenimi učenci, želimo učencem zagotoviti možnost razvoja potenciala in vključitev v dodatne dejavnosti.
    V interesno dejavnost Ustvarjalnice so vključeni učenci, ki so v okviru koncepta odkrivanje in prepoznavanje nadarjenih učencev identificirani kot nadarjeni učenci. Z učenci se srečujemo enkrat mesečno. Ob mesečnih srečanjih obiskujemo kraje in ljudi, ki učencem dajejo možnost celovitega razvoja, predvsem razvoja ravnovesja med razumom in domišljijo ter razmišljanja z obema možganskima polovicama. Interesno dejavnost vodiva dve mentorici. Pri delu uporabljava sodelovalne oblike učenja ob upoštevanju sposobnosti posameznih učencev in njihovih interesov. Vsako leto se držimo starega slovenskega pregovora »Kdor doma tiči, se malo nauči«. Želiva, da bi učenci spoznali tudi zanimive in ustvarjalne, notranje bogate posameznike, ki v življenju počnejo različne stvari.
  • Nadarjeni učenci – izziv sodobne šole
    Paper
    Practice
    Slovene
    Presenter(s): Leonida Močivnik
    Delo z nadarjenimi učenci zahteva strokoven in celovit pristop. Je nadarjen učenec pripravljen pokazati več? Kaj ga motivira, da se ne izgubi v povprečju? Ali lahko šola zadosti vsem potrebam po interesih, ki jih imajo nadarjeni učenci? Kako pripraviti vsebinsko pester in zanimiv program, da bo pri učencih vzbudil zanimanje in lastno aktivnost?
    V predstavitvi bo prikazano, kako poteka ponudba in končni izbor vsebin za nadarjene učence ter dva primera dobre prakse: tabori za nadarjene učence in vsebinska priprava projekta Evropska vas. Pred leti smo začeli izvajati tabore za nadarjene učence, cilji, ki smo si jih zastavili, so bili spoznavanje naše države, druženje nadarjenih učencev in izmenjava mnenj ter izkušenj. Pot nas je vodila na Primorsko, v osrčje Rogle, v podzemni svet Krasa, v tem šolskem letu bomo spoznali Notranjsko. Ker je medsebojno povezovanje in druženje učencev zelo pomembno, smo en tabor izvedli v povezovanju z eno izmed šol v sosednji občini, kar je bila še posebna izkušnja za vse učence.
    V lanskem letu pa smo aktivnosti nadarjenih učencev usmerili tudi v pripravo projekta Evropska vas. S pomočjo mentorjev učiteljev so prevzeli bogat vsebinski del različnih aktivnosti in učence celotne šole kar nekaj mesecev vodili po poteh spoznavanja države, ki nam je bila dodeljena.
  • Poskrbimo še za naše talentirane učence
    Paper
    Practice
    Slovene
    Presenter(s): Marija Hočevar
    V prispevku želim predstaviti, kdo so nadarjeni učenci in postopek njihovega odkrivanja. Nadaljevala bom s predstavitvijo načinov in aktivnosti dela z njimi. Kot učiteljica angleškega jezika se vsako leto srečam s kar nekaj nadarjenimi učenci prav na področju angleškega jezika. Zavedam se odgovornosti pri poučevanju nadarjenih in talentiranih učencev, poznavanju njihovih sposobnosti in lastnosti ter različnih potreb. Na naši šoli učiteljice angleščine vseskozi iščemo načine, prilagajamo vsebine, metode in oblike dela, talentirane učence vključujemo v dodatni pouk in druge oblike dela. Prav za te učence vsako leto organiziramo angleške tečaje z native speakerji, gledališke ure v angleškem jeziku, nastope na proslavah z angleškimi točkami, tekmovanja na regijskem in državnem nivoju, angleško bralno značko in ure konverzacije, kjer lahko prav nadarjeni učenci pokažejo svoj talent. Menim, da imajo tudi nadarjeni učenci pravico do ustreznih izobraževalnih možnosti, ki optimalno razvijajo njihove potenciale. Naloga učitelja je, da nadarjenega učenca spodbuja, krepi njegovo nadarjenost, da je v šoli in izven nje aktiven, motiviran in ustvarjalen. Nadarjenim učencem poleg diferenciranih nalog pri pouku, ki jim pomenijo izziv, ponujam še dodatne zahtevnejše dejavnosti izven pouka. Pomembno je, da nadarjeni učenec izbere tiste dejavnosti, ki mu najbolj ustrezajo in bodo še naprej krepile in poglabljale njegova močna področja.
  • Talentirani učenci
    Paper
    Scientific
    Slovene
    Presenter(s): Simone Golež
    Povzetek: O nadarjenosti in nadarjenih posameznikih se v zadnjem času govori vse več. Raziskave kažejo, da imajo nadarjeni učenci nekatere osebnostne lastnosti, ki jih ne najdemo pri drugih učencih ali pa so pri nadarjenih bolj izrazite. Vendar pa ti učenci niso neka homogena skupina, ampak obstajajo razlike tudi znotraj skupine nadarjenih. Takšne učence je potrebno odkriti čim prej, da se jim lahko zagotovi ustreznejše pogoje za razvoj. Nadarjeni ali talentirani učenci, ki so pokazali izjemne dosežke ali imajo potenciale na intelektualnem, ustvarjalnem, specifično akademskem, vodstvenem ali umetniškem področju, ob rednem šolskem programu potrebujejo še prilagojene programe in aktivnosti. Splošna intelektualna nadarjenost omogoča doseganje izjemnih dosežkov na več področjih hkrati. O talentiranosti govorimo, kadar učenec dosega izjemne dosežke na posameznih področjih (npr. glasbenem, likovnem). Da učenec lahko izrazi svoje sposobnosti, je pomembno, da ima razvite tudi delovne navade, je vztrajen in deležen podpore staršev.
    Nadarjeni učenci imajo pravico do ustreznih izobraževalnih možnosti, ki bodo izzivalno in stimulativno naravnane ter bodo optimalno razvijale njihove potenciale. Če želimo prispevati k samouresničitvi otrok in mladih ter s tem k razvoju in napredku celotne družbe, moramo stremeti k implementaciji specifičnih učnih programov oz. načrtov, ki bi poleg splošnih vzgojno-izobraževalnih optimalno zadovoljevali intelektualne in osebnostne potrebe visoko sposobnih individuumov. Pri delu z nadarjenimi učenci moramo torej poskrbeti za ustrezen učni načrt, učni model, diferencirane vsebine in učne cilje, višje standarde znanja ter široko paleto izbora didaktično-metodičnih elementov, ki si jih lahko učitelji prilagajajo glede na specifike učnega predmeta.