Delo z nadarjenimi učenci – ustvarjalnice
Paper

Presenter(s): Barbara Zalokar
Presentation will be in Slovene language.

Obdobje otroštva in mladostništva je zelo občutljivo in hkrati pomembno za razvijanje otrokove ustvarjalnosti. V tem obdobju se oblikuje osnova za kasnejše odnose do ljudi, do sveta. Nadarjeni učenci poleg običajnih učnih programov za razvijanje svojih potencialov potrebujejo tudi prilagojene aktivnosti. Nihče od nadarjenih učencev nima vseh značilnosti, kljub vsemu pa zanje običajno velja, da se zlahka in hitro učijo, so vztrajni, veliko sprašujejo in so izredno vedoželjni. Imajo smisel za humor in so odprti za nove ideje. V Osnovni šoli Gorje od samega začeta izvajanja koncepta odkrivanje in delo z nadarjenimi učenci, želimo učencem zagotoviti možnost razvoja potenciala in vključitev v dodatne dejavnosti.
V interesno dejavnost Ustvarjalnice so vključeni učenci, ki so v okviru koncepta odkrivanje in prepoznavanje nadarjenih učencev identificirani kot nadarjeni učenci. Z učenci se srečujemo enkrat mesečno. Ob mesečnih srečanjih obiskujemo kraje in ljudi, ki učencem dajejo možnost celovitega razvoja, predvsem razvoja ravnovesja med razumom in domišljijo ter razmišljanja z obema možganskima polovicama. Interesno dejavnost vodiva dve mentorici. Pri delu uporabljava sodelovalne oblike učenja ob upoštevanju sposobnosti posameznih učencev in njihovih interesov. Vsako leto se držimo starega slovenskega pregovora »Kdor doma tiči, se malo nauči«. Želiva, da bi učenci spoznali tudi zanimive in ustvarjalne, notranje bogate posameznike, ki v življenju počnejo različne stvari.