Poskrbimo še za naše talentirane učence
Paper

Presenter(s): Marija Hočevar
Presentation will be in Slovene language.

V prispevku želim predstaviti, kdo so nadarjeni učenci in postopek njihovega odkrivanja. Nadaljevala bom s predstavitvijo načinov in aktivnosti dela z njimi. Kot učiteljica angleškega jezika se vsako leto srečam s kar nekaj nadarjenimi učenci prav na področju angleškega jezika. Zavedam se odgovornosti pri poučevanju nadarjenih in talentiranih učencev, poznavanju njihovih sposobnosti in lastnosti ter različnih potreb. Na naši šoli učiteljice angleščine vseskozi iščemo načine, prilagajamo vsebine, metode in oblike dela, talentirane učence vključujemo v dodatni pouk in druge oblike dela. Prav za te učence vsako leto organiziramo angleške tečaje z native speakerji, gledališke ure v angleškem jeziku, nastope na proslavah z angleškimi točkami, tekmovanja na regijskem in državnem nivoju, angleško bralno značko in ure konverzacije, kjer lahko prav nadarjeni učenci pokažejo svoj talent. Menim, da imajo tudi nadarjeni učenci pravico do ustreznih izobraževalnih možnosti, ki optimalno razvijajo njihove potenciale. Naloga učitelja je, da nadarjenega učenca spodbuja, krepi njegovo nadarjenost, da je v šoli in izven nje aktiven, motiviran in ustvarjalen. Nadarjenim učencem poleg diferenciranih nalog pri pouku, ki jim pomenijo izziv, ponujam še dodatne zahtevnejše dejavnosti izven pouka. Pomembno je, da nadarjeni učenec izbere tiste dejavnosti, ki mu najbolj ustrezajo in bodo še naprej krepile in poglabljale njegova močna področja.