Izobraževanje talentov - Šolska TV
Paper

Presenter(s): Nataša Schell Bratina
Presentation will be in Slovene language.

Naloga učiteljev je, da preko diferenciacije, individualizacije in personalizacije pouka upoštevajo razlike in potrebe učencev z namenom doseganja učnih ciljev ter optimalnega razvoja njihovih potencialov. Sodobna tehnologija ponuja veliko možnosti za uresničitev te težke, navidez nemogoče naloge. S pomočjo IKT lahko učitelji ustvarijo aktivnosti, projekte in kreativne naloge, ki bodo presegle okvire fizične angleške učilnice in bodo omogočale različne ravni nalog, namenjene različnim učencem, tudi nadarjenim.

Pedagoška integracija IKT-ja v sodobni pouk je odvisna od razpoložljive IKT opreme ter inovativnih metod poučevanja. Po t.i. SAMR modelu gre pri rabi IKT za 4 didaktične stopnje: (1) zamenjavo tradicionalnih učnih pripomočkov brez novih funkcionalnosti; (2) nadgradnjo klasičnih pripomočkov z dodatnimi funkcionalnostmi za spodbujanje kognitivnih procesov učencev; (3) preoblikovanje - IKT omogoča bistveno preoblikovanje aktivnosti za spodbujanje višjih kognitivnih procesov ter (4) redefinicijo, pri kateri učitelj s pomočjo IKT načrtuje aktivnosti, ki brez tehnologije ne bi bile izvedljive.

Članek predstavlja primer dobre prakse pri pouku angleščine, kjer ob upoštevanju diferenciacije, individualizacije in personalizacije učenci kreativno ustvarjajo svoje IKT izdelke: e-miselne vzorce, spletne kvize, nadarjeni učenci pa ustvarijo prispevek šolske TV v angleščini. Ustvarjanje šolske televizijske oddaje sodi v najvišjo stopnjo po SAMR modelu, saj zahteva višje kognitivne procese učencev in je kot tako primerno za delo z nadarjenimi.